13 Mart 2017 Pazartesi

Bir Vapur Yolculuğu; Haliç Hattı

Yine harika İstanbul fotoğrafları ile burdayım. O kadar çok gezi fotoğrafı biriktirmişim ki hepsini paylaşmak istiyorum. Daha doğrusu paylaşacak çok şeyim var, zaman bulabilirsem çok güzel konularla burada olacağım.

İstanbul'da bir yerden bir yere gitmek eziyet biliyorsunuz. Trafik o kadar yoğun ki bazen hiç evden çıkmak istemiyorum. Ama zorunlu gidilmesi gereken yerler de var. O zaman da pratik bir yol varsa onu tercih ediyorum.



Haliç Hattı; Üsküdar - Eyüp arasında işleyen, Üsküdar, Karaköy, Eminönü, Kasımpaşa, Hasköy, Ayvansaray, Sütlüce ve Eyüp iskelerine uğrayan çok keyifli bir vapur hattı. Bu hattı ilk Sevgili Kozmetik Perisi'nden öğrenmiştim. Geçenlerde Eyüp tarafına yolum düşünce yine bu hattı kullandım ve çok huzurlu bir yolculuk yaptım.

Ben Anadolu Yakasında oturduğum için aynı noktaya ya Topkapı yönüne giden bir otobüsle, ya metrobüsle ya da Eminönü'ne giden bir vapurla ve sonrasında tekrar bir araca binerek ulaşabilirdim. O yüzden bu keyifli yolculuk bana en pratik gelen yolculuk aynı zamanda.

Yolculuğum Üsküdar'dan başladı.

Üsküdar'dan Eyüp'e kadar bir çok iskeleye uğruyor, yolculuk toplamda 1 saat kadar sürüyor.

Sisli ama ılık bir gün. Martılarla yolculuk yapıyoruz.

Belki uğradığı iskeleler nedeni ile nostaljik bir havası var Haliç Hattı'nın.

Uğradığı iskeleler nedeni ile Galata Köprüsü'nün altından geçmesi gerektiğinden şehir hatlarına bağlı olsa da Haliç Hattı'nda vapurlardan daha küçük olan motorlar kullanılıyor.

Haliç Hattı ile ilgili yazım devam edecek :)

4 yorum:

Hoşgeldiniz! Yorumunuzla bloguma değer kattınız, çok teşekkür ederim🌼🌼🌼