17 Haziran 2017 Cumartesi

Nohut ve Siyah Fasulyenin Faydaları

Başlığa pek uymadı ama zaman zaman chiayı bu şekilde de tüketebiliyorum. Hatta chiadan omlet yapanlar, ekmek yapanlar, yemeğe katanlar mevcut. Denemek de fayda var. Chia ile ilgili yaşam blogumda ki eski yazılarıma göz atabilirsiniz.

Baklagil yemeklerini tüketemiyorsanız size salatasını tavsiye ederim. Özellikle havalar ısınınca salçalı, soğanlı baklagil yemekleri ağır gelebiliyor. Nohut dahil hepsi salatalara çok yakışıyor. Böylece düzenli tüketmemiz gereken baklagilleri yazın da sık sık tüketmiş oluyoruz.
Nohutun faydaları; yaklaşık 8000 yıllık tarihi ile en eski besin kaynaklarından biridir. A, B6, B12, C, E ve K vitaminleri içerir. A vitamini, protein ve beta karoten açısından zengindir.  Manganez, fosfor, lif, potasyum, çinko ve demir içerir. Tansiyona, bağırsaklara, bağışıklık sistemine faydalı ve hastalıklara karşı koruyucudur. Kemik ve diş sağlığı ve gelişimi için önemli bir besindir. Kalbi korur, iyi bir enerji kaynağıdır. Bunlar yine de bir kısmı, düzenli yenilmesi gereken gıdalardan.

Siyah fasulye ülkemizde çok bilinen ve tüketilen bir fasulye olmasa da son yıllarda raflarda yerini aldı. Siyah fasulyenin faydaları ; Yüksek lif içeriği ile bağırsağa faydalı, içerdiği önemli miktarda demir ile demir eksikliği ve anemi için kullanılabilir. Yorgunluk, halsizlik gibi problemlere karşı da etkilidir. Yine önemli miktarda kalsiyum, fosfor, potasyum, demir ve magnezyum içerir. Bunlar faydalarının bir kısmı. Ben siyah fasulyeyi de yemek olarak değil salata olarak tüketiyorum. Sıcak yaz aylarında baklagiller yemeye devam etmenin en iyi yolu bu :)

12 yorum:

  1. Chia yı denemedik ama nohut salatası nefis görüntü vermiş afiyetle.

    YanıtlaSil
  2. Nohut salatasını çok severim. En yakın zamanda yapacağım :)

    Banada beklerim canım
    https://www.elisihobiler.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Geleceğim ilk fırsatta iade-i ziyarete :)

      Sevgiler

      Sil
  3. chiayı salatalarda kullanıyorum, nohut salatasını ise hiç denemedim ama çok seveceğimden eminim, nohutu haşlayınca yemek yaparken bir taraftan da atıştırırım, siyah fasulyeyi ise hiç denemedim ama merak da ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi birbirinden faydalı, hepsini denemek gerekiyor.

      Sil
  4. nohutu çok severim ama chia'ydı siyah fasülyeydi falan hiç denemek bile istemiyorum bu yaşa kadar onlarsız geldim bu yaştan sonra da idare ederim diyorum artık :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben anemi tedavisi görürken doktor tavsiyesi ile denedim baklagilleri, çok da faydasını gördüm. İlla denemek gerekmiyor tabii ki. Nohut candır ama :)

      Sil
  5. Çok güzel bir salata olmuş, siyah fasülyeyi merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tat olarak diğer baklagillerden pek farkı yok, ama besinde çeşitlilik iyidir dersen denenebilir :)

      Sil
  6. Siyah fasulye denemedim hiç ama nohutlu salata enfes oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nohutun her şeyi güzel oluyor :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)