28 Şubat 2018 Çarşamba

Hobi; Örgü / Tığ İşi / Crochet

Biraz da hobilerimizden bahsedelim istedim. Yaklaşık ortaokul yıllarımdan beri çarpı işi, tığ ve şiş işi biliyorum. O zamanlar çok sevmezdim ama yıllar geçtikçe örmeyi sevdim. Sıkıntılı zamanlarımda terapi oldular. Ama şöyle ki bir dönem sadece sıkıntılı zamanlarımda elime bir şeyler aldığım için örgü=depresyon oldu benim için. Örgü, ip, şiş gördüğüm yerde aklıma hep kötü günler, kötü anılar gelmeye başladı. Bir süre, daha doğrusu uzun bir süre elime şiş, tığ, iğne almadım. Ama bu böyle gitmez dedim ve kafamdaki el işi kavramının kötü kodlamasını değiştirdim. Sevdiklerime hediyeler ördüm, işledim. Pinterestten harika modeller buldum, yapmaya çalıştım. Sonuç; el işi mutluluk verir. Kesin bilgi, yayalım :) 
Bunları meşhur Kürkçü Han'dan aldım. Alize Diva'nın bu iplikleri ile bir çok şey örülebiliyor. Ben supla örmeyi düşünüyorum. 
Kürkçü Han Eminönü Mahmutpaşa Yokuşu'nda. Avlulu 2 katlı bir han olan Kürkçü Han'da ipçiler (yüncüler)ve çeyizciler var. İstanbul'da örgü örenlerin gözdesi diyebiliriz burası için. 

Birkaç gün içerisinde Kürkçü Han'a tekrar yolum düşünce yine elim boş dönemedim. Bu sefer bir de tığlar aldım. Şunlara bakması bile keyif veriyor.
Bu arada bir dip not; Bu alışverişi yaptıktan sonra İzmir ve Didim'e gittim. Orada da yüncüleri gezme fırsatım oldu. Kürkçü Han'da sanki kıtlık çıkmış gibi ya da aşırı indirim varmış gibi aldığımız ipler ya aynı fiyat ya da daha ucuz :) Özellikle İzmir Kemeraltı'nı bir çok şeyi bir arada bulabildiğim için çok seviyorum. Eminönü'nün daha derli toplusu diyebiliriz buraya.
Kadıköy Söğütlüçeşme'de çok eskiden kilo ile ip satan bir yer vardı, eski hobiciler bilir. Muhtemelen bu ip onların kendi markasıydı. Evde kim almış, niye almış bilmem çok zor örülen bir ip. Daha önce bu ipten bir sepet bir de bardak kılıfı örmüştüm. Şimdi de çanta denemeleri yapıyorum. Şimdiden bir tığımı yedi ama :(
Sizin var mı hobileriniz? Neler yapıyorsunuz?
🌸🌸🌸🌸🌸 
Harika fotoğraflar paylaştığım instagram hesaplarımı takip ederseniz sevinirim;

12 yorum:

  1. Sevdacım bitmiş hallerini de görmek isterim,kolay gelsin canim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, ekleyebilirim canım ♥ Teşekkürler :)

      Sil
  2. Örmek değil de, işlemek benim için de bir terapi. Ben de senin gibi bir çok sıkıntılı dönemimi el nakışı ile atlattım.
    Ayy Sevda, keşke yakın olsak da karşılıklı örsek işlesek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşlemeyi de seviyorum, örgüyü de. Makinam olsa dikişi de seveceğime eminim. Keşkeee, ne güzel olurdu kahve içip sohbet edip örgümüzü örerdik (ya da çarpı işi yapardık) ♥

      Sil
  3. Çanta çalışmalarını görmek isterim .Bakarsın bende heveslenip yapmak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekleyeceğim yakında canım. Basit bir çalışma, bir yere bakarak değil de kafamdan uyduruyorum :)

      Sil
  4. eminönü ve kürkçü han. ne güzel yerler yaaa. örmeyi değil ördürmeyi seviyom. anneme yengeme teyzeme filan işte :)
    kitap film mizik diziden zaman kalmıyoo akşamları haftasonlarıı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi izlerken örüyorum ben Deep, iyi oluyor :)

      Sil
  5. çok zamandır örgü yapmıyorum ama yapanlara gıpta etmiyor değilim :D kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyif ve boş zaman işi. Azıcık boş zamanımızı neye harcayacağımızı şaşırıyoruz.

      Sil
  6. Renkleri ne kadar güzelmiş, örgü kadar iyi bir terapi yok bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renklerine ben de bayıldım. Örgü örmek gerçekten rahatlatıyor :)

      Sil

Hoşgeldiniz! Yorumunuzla bloguma değer kattınız, çok teşekkür ederim🌼🌼🌼